راهنمای خرید قطعات خودرو

بهترین مارک لنت ترمز

کدام برند لنت ترمز کیفیت بالاتری دارد؟

لنت ترمز یکی از قطعات مصرفی پرکاربرد در خودرو است که باید به موقع تعویض شود در غیر این صورت احتمال آسیب رسیدن به دیسک ترمز وجود دارد و همچنین موجب عدم ترمز گرفتن ماشین در مواقع حساس می شود که احتمال بروز تصادفات رانندگی خطرناک را افزایش میدهد.

به منظور افزایش طول عمر این قطعه مهم و عملکرد صحیح آن خرید بهترین مارک لنت ترمز اورجینال ضروری است.

انواع گوناگونی از قطعات مصرفی خودرو مانند لنت ترمز با برندهای مختلف در بازار موجود هستند.

در این مقاله به معرفی بهترین مارک لنت ترمز از برندهای معتبر برای انواع خودرو می پردازیم. همچنین نحوه تشخیص لنت ترمز اصل از تقلبی را به شما آموزش می دهیم.

با مطالعه این مطلب می توانید بهترین مارک لنت ترمز را متناسب با نوع خودرو و بودجه خود از فروشگاه لوازم یدکی خودرو پژمان پارت انتخاب و خریداری نمایید.

همچنین می توانید با کلیک روی لینک زیر به دسته بندی لنت ترمز مراجعه نمایید و بهترین مارک لنت ترمز برای اتومبیل خود را انتخاب و خریداری نمایید.

ما در مجموعه پژمان پارت بهترین برندهای لنت ترمز را از میان انواع مختلف برندهای لنت ترمز برگزیده ایم تا مشتریان عزیز بتوانند با اطمینان خاطر بهترین لنت ترمز را برای خودرو خود انتخاب و خریداری نمایید.

مشتریان عزیز می توانند بهترین لنت ترمز از برندهای معتبر و با کیفیت را از لوازم یدکی خودرو پژمان پارت که زیر مجموعه نمایندگی ایران خودرو می باشد با ضمانت اصل بودن کالا و مناسب ترین قیمت خریداری نمایند.

در ادامه به معرفی بهترین مارک های لنت ترمز موجود در بازار لوازم یدکی خودرو می پردازیم.

در حال حاضر بهترین مارک لنت ترمز شامل موارد ذیل می باشد که البته در بازار لوازم یدکی نمونه های تقلبی آنها نیز به وفور یافت می شود.

  • لنت ترمز الیگ
  • لنت ترمز تکستار

لنت ترمز الیگ

برند ژاپنی الیگ، به عنوان بهترین مارک لنت ترمز در زمینه‌ تولید انواع لنت ترمز و دیسک چرخ در سراسر جهان شناخته شده است.

لنت ترمز الیگ پس از سال‌ها تجربه و رقابت در بالاترین سطوح بین‌المللی، در بازار لوازم یدکی خودرو از اعتبار بسیار بالایی برخوردار است و طرفداران بسیار زیادی دارد. دریافت انواع گواهینامه‌های بین‌المللی از کشورهای پیشرفته، خود گویای سطح ایمنی و قدرت لنت ترمز الیگ است.

برای انتخاب و خرید لنت ترمز الیگ متناسب با نوع اتومبیل خود روی کادر آبی رنگ زیر کلیک کنید.

در ادامه چند مدل پرفروش لنت ترمز الیگ، بهترین مارک لنت ترمز موجود در بازار را به شما معرفی می کنیم.

لنت ترمز الیگ مدل CB03 ساخت کشور ژاپن و مناسب خودروهای پژو ۴۰۵، پژو پارس، سمند قدیم، وانت آریسان و پژو ۴۰۵ SLX می باشد. لنت الیگ پژو با دوام و ماندگاری بسیار بالا و با جدیدترین تکنولوژی روز دنیا ساخته شده و به عنوان بهترین مارک لنت ترمز شناخته شده است.

لنت الیگ CB03 بهترین مارک لنت ترمز

بهترین لنت ترمز پراید را از پژمان پارت بخرید.

لنت ترمز پراید الیگ مدل KA06 ساخت کشور ژاپن و مناسب خودروهای پراید و پراید وانت می باشد. این لنت با دوام و ماندگاری بسیار بالا و با جدیدترین تکنولوژی روز دنیا ساخته شده و به عنوان بهترین لنت ترمز برای خودرو پراید شناخته شده است.

بهترین مارک لنت ترمز پراید

لنت ترمز تکستار

برند تکستار به عنوان یک شرکت تخصصی ساخت لنت ترمز در سراسر دنیا شهرت و اعتبار بسیار زیادی دارد. محصولات این شرکت در کشورهایی مثل آفریقای جنوبی، آمریکای شمالی، آسیا و اروپا طرفداران بسیار زیادی دارد و تقریباً همه مکانیکهای متخصص، امنیت لنت ترمز تکستار را تضمین می کنند.

به علت شهرت و اعتبار لنت ترمز تکستار، بسیاری از مارک های متفرقه با استفاده از نام این شرکت اقدام به تولید لنت های بی کیفیت و عرضه آنها به بازار لوازم یدکی کرده‌اند تا سود بیشتری به جیب بزنند. به همین علت هنگام خرید بهترین لنت ترمز تشخیص اصل بودن آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

این برند آلمانی سرمایه گذاری زیادی روی بخش تحقیق و توسعه خود کرده است تا هر ساله کیفیت لنت ترمز تکستار را ارتقا داده و رضایت مشتریان را جلب نماید. در کشور ایران انواع لنت ترمز تکستار توسط شرکت پارسیان ترمز با همان تکنولوژی و مواد اولیه ای که در آلمان محصولات متنوع تکستار تولید می شوند مونتاژ شده و به بازار عرضه می شود.

برای انتخاب و خرید لنت ترمز تکستار متناسب با نوع اتومبیل خود روی کادر آبی رنگ زیر کلیک کنید.

تشخیص اصل بودن لنت ترمز تکستار

برای تشخیص اصل بودن لنت ترمز تکستار به عنوان بهترین برند شناخته شده در ایران می توانید نکات زیر را در نظر بگیرید:

بسته بندی لنت ترمز تکستار

ابتدا باید به جعبه و بسته بندی لنت ترمز توجه نمایید جعبه های محصولات تکستار، در دو مدل متفاوت عرضه می شوند.

لنت ترمز ماشین های خارجی در جعبه زرد رنگ در بازار موجود است که همان بسته بندی بین المللی این برند مشهور به شمار می آید.

در حالی که بسته بندی های مربوط به لنت ترمز ماشینهای داخلی یا همان ایران خودرو فقط در جعبه های ایساکو عرضه می شود که به همین علت نام ایساکو نیز به عنوان بهترین مارک لنت ترمز در بازار مشهور شده است.

ساختار لنت ترمز تکستار

در مرحله بعد باید به ساختار لنت ترمز توجه کنید. لنت ترمز به طور کلی دو طرف دارد یک طرف پلیت فلزی و یک طرف دیگر که مواد سایشی لنت روی آن قرار می گیرد.

داخل این قسمت سایشی لنت در برندهای تقلبی خرده های آهن بسیار زیادی دیده می شود و اگر به گرافیت روی لنت توجه نمایید، به راحتی می‌توانید تفاوت ظاهر لنت ترمز اصل از تقلبی را تشخیص دهید.

نوع موادی که برای تولید لنت ترمز خودروهای داخلی استفاده می‌شود و در جعبه ایساکو به فروش می رسد با مواد اولیه لنت هایی که در جعبه های تکستار زرد رنگ فروخته می‌شوند، بسیار متفاوت است. بنابراین نباید این دو مدل لنت را از لحاظ ظاهری با یکدیگر مقایسه کنید.

دانه هایی که در قسمت سایشی لنت ترمز های عقب و جلوی ایساکو مشاهده می کنید کمی ریزتر از دانه های لنت های موجود در جعبه زرد رنگ هستند. البته جنس هر دو لنت ترمز از مواد کربنی گرافیتی درجه یک است که کیفیت بسیار بالایی دارد و عملکرد آن در ترمزهای شدید امنیت شما را تضمین می کند.

با این وجود باید گفت مدل های ایساکویی نسبت به لنت ترمز تکستار که در جعبه زرد رنگ عرضه می شوند دارای معایبی نیز هستند که شامل طول عمر کمتر و عملکرد ضعیف تر هنگام ترمز های شدید می شود.

این مشکلات با استفاده از تکنولوژی های پیشرفته ای که در ساخت لنتهای جدید تکستار مورد استفاده قرار گرفته کاملا برطرف شده و مدل های جدید دارای عملکرد فوق العاده بالا و طول عمر قابل قبولی می باشند.

در ادامه چند مدل پرفروش لنت ترمز تکستار، بهترین مارک لنت ترمز موجود در بازار را به شما معرفی می کنیم.

لنت تکستار سمند ef7 : لنت ترمز جلو تکستار مدل ۱۶۲۰۱۰۳۵ مناسب خودروهای سمند EF7، سمند سورن، دنا با موتور EF7 و دنا پلاس با موتور EF7

لنت تکستار سمند ef7

لنت ترمز جلو تکستار مدل ۱۶۲۰۱۰۴۴ مناسب خودروهای پژو ۲۰۶ تیپ ۵، پژو ۲۰۷، رانا و رانا پلاس

لنت جلو 206 تکستار

یکی از سوالات رایجی که بین رانندگان وجود دارد این است که چرا با وجود اینکه لنت های فیک دارای طول عمر بالاتری هستند و قیمت آنها نیز ارزانتر است باید برای خرید بهترین مارک لنت ترمز ماشین هزینه کنند.

در پاسخ به این سوال بهتر است، مشکلات و معایب لنت ترمزهای فیک را با هم بررسی کنیم.

بیشتر بخوانید : عمر لنت ترمز چقدر است؟

معایب لنت ترمز فیک و ارزان قیمت

از جمله معایب خرید لنت ترمز بی کیفیت می توان به موارد ذیل اشاره نمود.

سوت کشیدن لنت

هنگام ترمز گرفتن، از لنت های فیک صدای سوت شنیده می شود که معمولا به علت تیز بودن لبه ها و استفاده از مواد نامرغوب و دانه درشت در آنها است. این صدای سوت در طولانی مدت موجب آزار راننده و سرنشینان خواهد شد.

ضعیف شدن سیستم ترمز

یکی از مهمترین دلایلی که توصیه می شود بهترین مارک لنت ترمز را انتخاب و خریداری نمایید، عملکرد صحیح آنها هنگام ترمز گرفتن است تا از حوادث ناگوار جلوگیری شود. درصورتیکه استفاده از لنت های تقلبی در ماشین موجب ضعیف شدن عملکرد سیستم ترمز شده و می تواند حوادث ناگوار جانی و مالی را هنگام رانندگی برای شما بوجود بیاورد.

آسیب رساندن به دیسک ترمز

از دیگر معایب خرید لنت ترمز جلو و عقب فیک، آسیب رساندن به دیسک ترمز است این لوازم جانبی نامرغوب موجب لبه کردن یا خط افتادن روی دیسک می شوند و در این شرایط شما مجبور می شوید، دیسک ترمز ماشین را تعویض کنید که هزینه های بسیار زیادی را به شما تحمیل خواهد کرد.

ویژگی های بهترین مارک لنت ترمز

اگر می خواهید مطمئن شوید که بهترین مارک لنت ترمز را انتخاب و خریداری نموده اید، به نکات زیر توجه کنید.

وجود شیار

اولین مشخصه یک لنت خوب (بهترین مارک لنت ترمز)، وجود شیار در وسط آن است. برندهایی که این شیار را در وسط لنت ترمز جلو و عقب ایجاد می کنند کاملا از جنس لنت و کیفیت محصولات خود اطمینان دارند. علت وجود شیار در لنت، خروج راحت گرده هنگام ترمز گرفتن و خنک ماندن دیسک می باشد.

لبه های نرم

بهترین مارک لنت ترمز دارای لبه هایی کاملا نرم می باشد و هیچگونه لبه تیزی در آن دیده نمی شود. لبه های تیزی که در لنت های جلو و عقب تقلبی وجود دارد موجب سوت کشیدن لنت، هنگام ترمز کردن می شود. لذا یکی از علت های سوت کشیدن لنت ترمز، بی کیفیت بودن لنت است. برای مشاهده علت های سوت کشیدن لنت ترمز می توانید مقاله ذیر را مطالعه نمایید.

بیشتر بخوانید : علت سوت کشیدن لنت ترمز

عدم وجود دانه های فلزی درشت

مواد اولیه به کار رفته در ساخت لنت جلو و عقب ماشین توسط برندهای معتبر (بهترین مارک لنت ترمز)، دارای دانه های ریز هستند و در آنها دانه های درشت فلزی دیده نمی شود. اگر در لنتی که قصد خرید آن را دارید، دانه های بسیار درشت مشاهده می کنید قطعا در حال خرید لنت ترمز تقلبی هستید. این دانه های درشت نیز موجب سوت کشیدن لنت می شوند.

وجود الیاف طلایی و مسی رنگ

از دیگر مشخصه های بهترین مارک لنت ترمز یا لنت اصل، وجود رشته ها یا الیاف برنجی یا مسی است که به رنگ طلایی و مسی دیده می شوند. وجود این الیاف موجب می شود لنت ترمز دیرتر خورده شود و طول عمر آن افزایش پیدا کند.

روش تشخیص لنت اصل و باکیفیت

اگر می خواهید مطمئن شوید که بهترین مارک لنت ترمز را خریداری می کنید، دو کفه لنت را روی یکدیگر قرار داده و شروع به ساییدن آنها به هم کنید. با این کار، گرده هایی از آنها خارج می شود. این گرده ها باید بوی بسیار بدی مانند ماهی گندیده داشته باشند. اگر چنین بویی از گرده ها به مشام شما نمی رسد یا اگر اصلا گرده ای از لنت خارج نمی شود، محصولی که در حال خرید آن هستید، لنت تقلبی است.

قیمت بهترین مارک لنت ترمز

همانطور که اشاره کردیم سیستم ترمز خودرو یکی از مهمترین سیستم هایی است که نباید در خرید قطعات و لوازم یدکی آن کم توجهی کنید. چراکه عدم توجه به کیفیت لنت خریداری شده، ممکن است حوادث جانی و مالی ناگواری به بار آورد.

برای مشاهده قیمت بهترین مارک لنت ترمز، برندهای الیگ، تکستار، امکو، ایساکو و … می توانید به دسته بندی لنت ترمز در وبسایت فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی خودرو پژمان پارت مراجعه کرده و با توجه به مدل خودروی خود، خریدی مطمئن و به صرفه را انجام دهید.

در پایان می توانید جهت دریافت مشاوره و خرید بهترین مارک لنت ترمز با کارشناسان پژمان پارت تماس بگیرید. کارشناسان پژمان پارت آماده ارائه خدمات به مشتریان عزیز می باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا