راهنمای خرید قطعات خودرو

راهنمای خرید دیسک و صفحه برای پژو ۲۰۶

خرید دیسک و صفحه برای پژو ۲۰۶ معمولا یکی از معضلاتی است که رانندگان با آن درگیر هستند. دیسک و صفحه به قطعات مصرفی گفته می شوند که برای ترمز گرفتن، کلاچ گرفتن و به طور کلی برای حرکت ماشین بسیار مورد نیاز می باشند. در این مقاله سعی کرده ایم تا بهترین و جامع ترین راهنمایی که می توانیم را برای شما فراهم کنیم و طبق آن به شما کمک کنیم تا بهترین و مطمئن ترین دیسک و صفحه را خریداری نمایید.

بهترین دیسک و صفحه ۲۰۶ را می توانید با کلیک روی لینک زیر و انتخاب محصول مورد نظر خود خریداری نمایید و درب منزل تحویل بگیرید.

فراموش نکنید که هر کدام از قطعات یدکی موجود در خودرو دارای اهمیت خاص خودشان هستند و در صورتی که نسبت به این موضوع بی اهمیت باشید، به احتمال زیاد دچار معضلات بسیار زیادی خواهید شد.

بهترین دیسک و صفحه ۲۰۶ چه ویژگی هایی دارد؟

اولین نکته که در یک راهنما باید به آن توجه داشته باشیم، آن است که دیسک و صفحه چیست و چه کارایی در خودرو دارد. دیسک و صفحه کلاچ مربوط به سیستم کلاچ و گیربکس خودرو می شوند. در واقع آن چیزی که در یک خودروی دنده ای سبب می شود تا دنده های گیربکس خودرو بتواند تغییر کند و ماشین دارای شتاب و سرعت های متفاوتی شود، مربوط به همین دیسک و صفحه آن می گردد.

دیسک و صفحه پژو 206

به طور کلی در هر خودرویی اعم از دنده ای و اتوماتیک، چندین سیستم باید بتوانند به صورت هماهنگ با یکدیگر کار کنند تا نیرویی که در موتور تولید می شود، به چرخ ها انتقال پیدا کند. یکی از این سیستم ها همین دیسک و صفحه کلاچ می باشد. در واقع کلاچ بین گیربکس و موتور قرار می گیرد. این قطعه در ابتدا نیرو و توان موتور را به گیربکس منتفل کرده و سپس سبب می شود تا این نیرو به چرخ ها انتقال پیدا کنند و در نهایت نیز خودرو به حرکت دربیاید.

وظیفه کلاچ چیست؟

در قسمت قبل اشاره کردیم که دیسک و صفحه کلاچ به طور کلی چه وظیفه ای را بر عهده دارند، اما وظیفه صفحه کلاچ به صورت اختصاصی چیست؟ سیستم کلاچ به طور کلی وظیفه قطع و وصل کردن ارتباط و میزان انتقال نیرو را در بین گیربکس و موتور و همچنین سیستم چرخ ها بر عهده دارد. از جمله ریز جزئیات و وظایف سیستم کلاچ می توان به این موارد نیز اشاره کرد: عوض کردن دنده ها، خلاص کردن موتور، ایجاد و قطع ارتباط بین اجزای مختلف موتور و گیربکس و…

راه های تشخیص خرابی دیسک و صفحه

بهتر است به این مقوله نیز بپردازیم که راه های تشخیص خرابی دیسک و صفحه ۲۰۶ و یا هر خودروی دیگری چیست و چگونه می توانیم متوجه این موضوع شویم که دیسک و صفحه کلاچ خودرویمان خراب شده است تا پیش از آن که هرگونه مشکل جدی برای گیربکس و یا سیستم چرخ ها انتقال بیفتد، بتوانیم به سرعت جلوی آن را بگیریم. ذکر این نکته می تواند ضروری باشد که معمولا دیسک و صفحه ها را می توانید تا ۵۰ هزار کیلومتر نیز استفاده کنید و بعد از آن باید به فکر تعویضشان باشید.

شنیدن صدای تلق تلق

یکی از مواردی که می تواند مربوط به خرابی دیسک و صفحه شود، شنیدن صدای تلق تلق است. این صدا می تواند به دلیل سایش غیرطبیعی دیسک باشد که معمولا به خاطر وجود آلودگی و یا روغن و یا شکستگی فنرها و ترک خوردگی صفحه کلاچ رخ می دهد.

مشکل در تعویض دنده

مورد بعدی مربوط به مشکلات در تعویض دنده می شود. سخت جا رفتن دنده ها، عدم رها شدن کلاچ در هنگام تعویض دنده و…همگی مربوط به مشکلاتی هستند که در تعویض دنده رخ می دهند و معمولا در ۹۰ درصد مواقع، مربوط به خرابی و یا فرسودگی دیسک و صفحه کلاچ می شوند.

صدای جیرجیر

مورد بعدی مربوط به صدای جیرجیری است که از خودرو در هنگام گرفتن و یا رها کردن کلاچ، شنیده می شود. این صدا می تواند مربوط به هر کدام از قسمت های دیگر خودرو نیز باشد، با این تفاوت که تشخیص آن را باید به مکانیک ماهری بسپارید. اگر این صدا مربوط به صفحه کلاچ شما باشد، بیشتر به دلیل خرابی و یا فرسودگی بلبرینگ کلاچ است.

مدت زمان تعویض دیسک و صفحه

به طور کلی مدت زمان تعویض دیسک و صفحه را می توان با توجه به مسافتی که خودرو طی می کند، تخمین زد. حداکثر مسافتی که طی آن می توانید عملکرد مناسب و مثبتی را از دیسک و صفحه کلاچ خود انتظار داشته باشید، چیزی در حدود ۵۰ هزار کیلومتر مسافت است. این مقدار می تواند با توجه به مواردی همچون عادت های بد رانندگی، نشتی روغن و…نیز کاهش پیدا کند.

دیسک و صفحه 206

راهنمای خرید دیسک و صفحه پژو ۲۰۶ تیپ ۲

پژو ۲۰۶ تیپ ۲ یکی از محبوب ترین خودروهای بازار محسوب می شود. خرید دیسک و صفحه پژو ۲۰۶ تیپ ۲ را بهتر است با دقت انجام دهید. یکی از نکات بسیار مهم و موثر در زمینه خرید دیسک و صفحه برای پژو ۲۰۶، آن است که اگر خودروی شما مربوط به سال ۱۳۸۷ و قبل از آن می شود، باید دیسک و صفحه تبپ ۲ را خریداری کنید؛ اما در صورتی که خودرو مربوط به سال ۸۷ به بعد است، حتی در صورتی که تیپ ۲ باشد نیز باز هم باید از دیسک و صفحه های تیپ ۵ استفاده کنید.

به طور کلی این موارد را می توانید به عنوان دیسک و صفحه های مناسب برای این مدل از خودرو بشناسید.

  • دیسک و صفحه والئو ترک ایساکو تیپ ۵
  • دیسک و صفحه پژو تیپ ۵
  • دیسک و صفحه والئو ترک ایساکو تیپ ۲
  • دیسک و صفحه عظام تیپ ۵
  • دیسک و صفحه لوک تیپ ۵
  • دیسک و صفحه دایکن تیپ ۵
  • دیسک و صفحه والئو رانایی

راهنمای خرید دیسک و صفحه ۲۰۶ تیپ ۵

در خصوص دیسک و صفحه کلاچ های مربوط به پژو ۲۰۶ تیپ ۵ نیز می توان گفت که موارد زیر جزو بهترین دیسک هایی هستند که برای این خودرو محسوب می شوند.

  • دیسک و صفحه کلاچ لوک تیپ ۵
  • دیسک و صفحه والئو ترک ایساکو تیپ ۵
  • دیسک و صفحه پژو تیپ ۵
  • دیسک و صفحه شایان صنعت تیپ ۵
  • دیسک و صفحه دایکن تیپ ۵
  • دیسک و صفحه لوک تیپ ۵

تعویض دیسک و صفحه پژو 206

معرفی بهترین دیسک و صفجه های بازار

دیسک و صفحه های مختلفی که حاصل تولیدات کارخانه های گوناگون هستند، در بازار وجود دارند. این دیسک و صفحه ها می توانند مدل ها و همچنین کیفیت های مختلفی نیز داشته باشند. در این قسمت قصد داریم تا سه مدل از با کیفیت ترین و همچنین معروف ترین دیسک و صفحه کلاچ های بازار را به شما معرفی کنیم.

دیسک و صفحه ۲۰۶ والئو

این مدل از دیسک و صفحه که حاصل تولیدات یک شرکت فرانسوی است، می تواند برای خودروهای مختلفی از جمله پژو ۲۰۶، پژو ۴۰۵ و…بسیار مناسب باشد. البته به جز محصولات پژو، می توانید از این مدل دیسک و صفحه ها برای دیگر خودروها نیز استفاده کنید. معمولا به دلیل محبوبیت بسیار زیاد دیسک و صفحه های والئو اصلی، مدل های تقلبی فراوانی را از بین آن ها می توانید در بازار پیدا کنید.

مسلما هیچ کس دوست ندارد که یک مدل تقلبی را خریداری و استفاده نماید، به همین دلیل در قسمت های بعدی سعی کرده ایم تا بهترین روش هایی که با استفاده از آن ها می توانید دیسک و صفحه کلاچ اصل و تقلبی را از هم تشخیص دهید را برای شما توضیح دهیم. معمولا دیسک و صفحه های والئو سبز فرانسه سبب می شوند تا کلاچ بسیار نرم شده و سرعت عمل بالایی پیدا کند. این موضوع باعث می شود تا افرادی که بیشتر به دنبال نرمی کلاچ هستند، گزینه انتخابی خود را همین دیسک های والئو در نظر بگیرند.

در ادامه نمونه ای از محصولات دیسک و صفحه والئو اصلی را مشاهده می کنید.

دیسک و صفحه والئو ۲۰۶ تیپ ۲

دیسک و صفحه ۲۰۶ تیپ ۲ والئو

دیسک و صفحه دایکن

یکی دیگر از انواع دیسک و صفحه کلاچ ها نیز محصول یک شرکت ژاپنی بوده و بسیار هم با کیفیت و مرغوب می باشد. این برند ژاپنی بیشتر سعی کرده است تا دیسک هایی را تولید کند که اگر قرار است روزانه مسیرهای پر شیبی را طی کنید، دچار مشکل نشوید. در واقع دیسک و صفحه های دایکن برای خودروهایی همچون تویوتا می توانند گزینه های بسیار خوبی باشند. البته می توان گفت که هر خودرویی که دائما در حال طی کردن مسیرهای پر شیب و دارای پستی و بلندی باشد نیز می تواند به سراغ این برند برود.

دیسک و صفحه لوک

مورد بعدی مربوط به تولیداتی هستند که با نام لوک به بازار عرضه می شوند. اگر شما هم جز آن دسته از رانندگانی هستید که یا حوصله عوض کردن کلاچ را ندارید و یا بنا به هر دلیلی فراموش می کنید تا این کار را انجام دهید، بهتر است به سراغ خریدن دیسک و صفحه کلاچ های لوک بروید، زیرا این مدل از دیسک ها معمولا طولانی ترین طول عمر را در بین تمام دیسک و صفحه های مناسب برای پژو ۲۰۶ دارند. ناگفته نماند که دیسک های لوک یکی از تولیدات کشور آلمان هستند.

دیسک و صفحه phc valeo 206

مدل بعدی که با نام PHC والئو شناخته می شود، دیسک و صفحه کلاچ هایی هستند که به صورت مشترک توسط فرانسه و کره جنوبی ساخته شده اند. این دیسک و صفحه ها به دلیل مزیت های فراوانی که دارند، بسیار مورد توه هستند. این مزیت ها شامل موارد زیر می شود. افزایش چشمگیر شتاب خودرو، نرم شدن پدال کلاچ در هنگام کلاچ گیری که سبب راحتی هرچه بیشتر راننده می شود، نرم شدن و همچنین راحتی تعویض دنده، بالا رفتن قدرت عملکرد کلاچ در تمامی سرعت ها، بی صدا شدن کلاچ و همچنین مقاومت حرارتی بالا، همگی جز مزیت های این کلاچ هستند.

نمونه ای از دیسک و صفحه phc valeo 206 اصلی در ذیل قابل مشاهده است.

دیسک و صفحه phc valeo 206

دیسک و صفحه phc valeo 206

روش های تشخیص دیسک و صفحه phc والئو اصلی

همان طور که گفته شد، دیسک و صفحه کلاچ PHC والئو اصلی نیز یکی دیگر از مواردی است که می توانید برای خودروی ۲۰۶ خود خریداری نمایید. این دیسک و صفحه ها دارای یک بسته بندی آبی رنگ بوده و در ۳ کارتن جداگانه وجود دارند. روش هایی که در ادامه معرفی می شود را می توانید در هنگام خرید دیسک و صفحه ها مورد استفاده قرار دهید.

حک شدن نام PHC والئو

اولین مورد مربوط به حک شدن نام PHC والئو بر روی بلبرینگ می شود. در حاشیه بلبرینگ می توانید این نام را ببینید. در غیر این صورت می توانید به اصل بودن کالا شک کنید.

دومین قسمتی که نام PHC والئو بر روی آن نصب شده است، مربوط به دیسک خودرو می شود. نام شرکت سازنده به شکل لیزری در قسمت زیرین چاپ شده است و در کنار آن نیز . بر روی ۵ الی ۶ پرچی که بر روی دیسک وجود دارد نیز حروف انگلیسی حک شده است. در قسمت پشت خورشیدی دیسک نیز باید ۳ حرف انگلیسی چاپ شده باشد. صفحه پشت دیسک نیز دارای حالتی مابین زبری و صیقلی گونه است. این قسمت نباید کاملا زبر و یا کاملا صاف باشد.

بر روی صفحه کلاچ والئو phc نیز نام شرکت و به همراه عبارت ساخت کره درج شده است. این عبارت ثابت می کند که جنس مورد نظر ما اصل است. معمولا صفحه کلاچ این برند ۴ فنره دوبل است و به هیچ وجه در حال حاضر ۴ فنره معمولی و ۶ فنره در این دیسک ها وجود ندارد. فنرها نیز باید بسیار سفت باشند و به راحتی حرکت نکنند.

همچنین وسط صفحه قسمت هزار خاری باید پری دمپر باشد در غیر اینصورت دیسک و صفحه تقلبی است.

حروف A و V

بر روی پرچ های دیسک نیز حروف A,V چاپ شده اند. بر روی نمونه های تقلبی به هیچ وجه این حروف را نمی بینید و می توانید از همین راه و نکته طلایی برای تشخیص دیسک و صفحه والئو اصلی PHC استفاده کنید.

لنت ها

لنت ها باید دارای دو ویزگی باشند. این ویزگی ها مربوط به گوشتی بودن لنت ها و همچنین وجود فاصله در بین لنت ها می شود. در صورتی که این فاصله در بین لنت ها وجود نداشته باشد، در زمانی که کلاچ را رها می کنید، یک شوک به خودرو وارد می شود و به اصطلاح صدای یک تقه را می شنوید.

چک کردن عدم وجود لقی بین دیسک و صفحه

یکی از نهایی ترین کارهایی که برای تشخیص اصل و تقلبی بودن دیسک و صفحه والئو PHC می توانید انجام دهید، آن است که دیسک و صفحه را بر روی هم قرار دهید و در صورتی که هیچ گونه لقی بین آن دو مشاهده نکردید، مطمئن شوید که این دو مورد با یکدیگر مچ بوده و اصل هستند.

دیسک و صفحه عظام ۲۰۶

دیسک و صفحه های عظام معمولا گزینه خوبی برای پژو ۲۰۶ نمی باشند، بلکه بیشتر این مدل از دیسک ها را برای خودروهایی همچون پراید ۱۳۱، پراید ۱۱۱ و…توصیه می کنند. دیسک و صفحه های عظام محصول ایران بوده و از نظر مصرف کنندگان، کیفیت، قیمت و همچنین دوام و عملکرد متوسطی دارد.

روش تشخیص دیسک و صفحه ولئو اصلی از تقلبی برای پژو ۲۰۶

کیت کلاچ والئو یکی از بهترین و باکیفیت ترین دیسک و صفحه هایی است که امروزه در بازار وجود دارند. این مدل از قطعات ساخت یک شرکت فرانسوی بوده و به همین دلیل نیز بهترین انتخاب برای خودروهایی همچون پژو ۲۰۶ و به طور کلی تمام پژوها محسوب می شود. اما روش هایی که مربوط به تشخیص دادن این دیست و صفحه ها که تقلبی باشند، از اصل آن ها، چیست؟

بسته بندی سبز رنگ

دیسک و صفحه والئو اصلی فرانسه به رنگ سبز تقریبا فسفری است، البته رنگ آبی این بسته بندی نیز وجود دارد که مربوط به دیسک و صفحه ترکیه ای آن می شود. معمولا بسته بندی های تقلبی دارای رنگ های سبز کدر و متفاوتی از رنگ بسته اصلی هستند.

هولوگرام هرینگتون

مورد بعدی مربوط به هولوگرام هرینگتون می شود که بر روی دیسک و صفحه کلاچ اصلی درج و در واقع حک شده است. این هولوگرام در شرکت اصلی بر روی محصولات حک می شود و کالاهای تقلبی از آن بی بهره خواهند بود.

وکیوم دیسک و صفحه پژو ۲۰۶

مورد بعدی در خصوص وکیوم دیسک و صفحه است. دیسک و صفحه والئو اصلی سبز فرانسه داخل وکیوم قرار می گیرد و این وکیوم به شکلی به بسته بندی اصلی می چسبد که امکان کندن آن و جابه جا کردن قطعات یدکی اصلی با قطعات تقلبی وجود نخواهد داشت.

دیسک و صفحه والئو

حک شدن برند والئو بر روی دیسک و صفحه

یکی دیگر از مواردی که می توانید از همان ابتدا به آن توجه کنید، برند والئو است که بر روی خود دیسک و صفحه حک شده است. این برند می تواند به خوبی به شما نشان دهد که این دیسک و صفحه ها تولید شده خود کارخانه والئو در فرانسه هستند، زیرا حک کردن این برند بر روی اجناس و قطعات یدکی دست دوم می تواند بسیار هزینه بر باشد و مسلما صرفه اقتصادی برای متقلبان نخواهد داشت.

روش های تشخیص دیسک و صفحه phc والئو اصلی

همان طور که گفته شد، دیسک و صفحه کلاچ PHC والئو اصلی نیز یکی دیگر از مواردی است که می توانید برای خودروی ۲۰۶ خود خریداری نمایید. این دیسک و صفحه ها دارای یک بسته بندی آبی رنگ بوده و در ۳ کارتن جداگانه وجود دارند. روش هایی که در ادامه معرفی می شود را می توانید در هنگام خرید دیسک و صفحه ها مورد استفاده قرار دهید.

حک شدن نام PHC والئو

اولین مورد مربوط به حک شدن نام PHC والئو بر روی بلبرینگ می شود. در بلبرینگ در دو قسمت می توانید این نام را ببینید. یکی در حاشیه بلبرینگ و یکی در قسمت زیرین آن. در صورتی که هر کدام از این قسمت ها وجود نداشته باشد، می توانید به اصل بودن کالا شک کنید.

دومین قسمتی که نام PHC والئو بر روی آن نصب شده است، مربوط به دیسک خودرو می شود. نام شرکت سازنده به شکل لیزری در قسمت زیرین چاپ شده است و در کنار آن نیز . بر روی ۳ الی ۴ پرچی که بر روی دیسک وجود دارد نیز حروف انگلیسی حک شده است. در قسمت پشت خورشیدی دیسک نیز باید ۳ حرف انگلیسی چاپ شده باشد. صفحه پشت دیسک نیز دارای حلتی مابین زبری و صیقلی گونه است. این قسمت نباید زبر کامل و یا صاف کامل باشد.

بر روی صفحه کلاچ phc والئو نیز نام شرکت و به همراه عبارت ساخت کره درج شده است. این عبارت ثابت می کند که جنس مورد نظر ما اصل است. معمولا صفحه کلاچ این برند ۴ فنره معممولی است و به هیچ وجه در حال حاضر ۴ فنره دوبل و ۶ فنره در این دیسک ها وجود ندارد. فنرها نیز باید بسیار سفت باشند و به راحتی حرکت نکنند.

حروف A و V

بر روی پرچ های دیسک نیز حروف A,V چاپ شده اند. بر روی نمونه های تقلبی به هیچ وجه این حروف را نمی بینید و می توانید از همین راه و نکته طلایی برای تشخیص دیسک و صفحه والئو اصلی PHC استفاده کنید.

لنت ها

لنت ها باید دارای دو ویزگی باشند. این ویزگی ها مربوط به گوشتی بودن لنت ها و همچنین وجود فاصله در بین لنت ها می شود. در صورتی که این فاصله در بین لنت ها وجود نداشته باشد، در زمانی که کلاچ را رها می کنید، یک شوک به خودرو وارد می شود و به اصطلاح صدای یک تقه را می شنوید.

چک کردن وجود لقی

یکی از نهایی ترین کارهایی که برای تشخیص اصل و تقلبی بودن دیسک و صفحه والئو PHC می توانید انجام دهید، آن است که دیسک و صفحه را بر روی هم قرار دهید و در صورتی که هیچ گونه لقی بین آن دو مشاهده نکردید، مطمئن شوید که این دو مورد با یکدیگر مچ بوده و اصل هستند.

سخن پایانی

در خصوص دیسک و صفحه کلاچ به طور کامل توضیحاتی را دادیم و در ادامه نیز روش هایی که با توجه به آن ها می توانید دیسک و صفحه کلاچ تقلبی را از اصل تشخیص دهید، بررسی کردیم. به طور کلی قطعات یدکی جز محصولاتی هستند که لازم است آن ها را استفاده کنید تا متوجه داشتن کیفیت و یا عدم کیفیت آن ها گردید. به همین دلیل بهتر است خرید قطعات یدکی خودروی خود همچون کیت کلاچ را از فروشگاهی انجام دهید که نسبت به کیفیت قطعات و خدمات آن ها مطمئن هستید. پژمان پارت یکی از همین فروشگاه ها است و به سادگی می توانید از کیفیت بالای کالاهای این فروشگاه در کنار قیمت مناسب قطعات، استفاده نمایید و خرید دیسک و صفحه مناسب خودروی خود را به صورت اینترنتی انجام دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا