دسته‌بندی نشده

روش تعویض تیغه برف پاک کن خودرو

تعویض برف پاک کن خودرو همیشه هم موضوع ضروری و مهمی محسوب نمی شود، زیرا استفاده کردن از برف پاک کن معمولا در فصل های بارندگی بیشتر می شود و همین موضوع نیز سبب می شود که تا زمانی که ضرورتی برای این محصولات احساس نشود، افراد به دنبال این موضوع نباشند.

اما در این مقاله قصد داریم تا در مورد روش تعویض برف پاک کن خودرو که جزو قطعات برقی خودرو محسوب می شود و همچنین نکات مهمی که در این زمینه وجود دارد، توضیحاتی را به شما ارائه کنیم. این موارد و توضیحات می توانند به خوبی و به طور کامل به شما کمک کنند که بدون نیاز به هیچ کسی،  تیغه برف پاک کن را خودتان عوض کنید و در هزینه هایی که برای این کار قرار است بپردازید، صرفه جویی نمایید.

تعویض برف پاک کن های خودرو

تعویض سریع برف پاک کن های خودرو

برای تعویض سریع تیغه برف پاک کن می توانید از طریق مواردی که در ادامه معرفی می شوند اقدام کنید. این گام ها را اگر به صورت پشت سر هم و به درستی انجام دهید، خیالتان راحت است که دیگر نیازی نیست تا هزینه های اضافی بابت این موضوع یعنی خرید برف پاک کن پرداخت نمایید.

برای آن که بتوانید تیغه های برف پاک کن ها را عوض کنید، لازم است تا ابتدا مواد لازم و وسایل ضروری برای این کار را فراهم کرده و آماده سازید. این وسایل شامل دو عدد تیغه برف پاک کن کاملا نو، الکل، حداقل دو عدد پارچه تمیز، شیشه پاک کن و آب.

این موارد را باید پیش از شروع کار در کنار خود آماده داشته باشید. تیغه های برف پاک کن را نیز باید از فروشگاه های مطمئنی خریداری کنید که خیالتان از بابت کیفیت آن ها و همچنین هماهنگی و متناسب بودن با خودروی شما راحت باشد.

به طور کلی دو مرحله وجود دارد که با توجه به آن ها می توانید برف پاک کن خودروی مورد نظر خودتان را عوض کنید. هر کدام از این دو مرحله را در قسمت بعدی به طور کامل و واضح توضیح داده ایم تا بتوانید خودتان به تنهایی این کار را انجام دهید.

آموزش عوض کردن برف پاک کن خودرو

آموزش تعویض برف پاک کن خودرو

در تعویض برف پاک کن خودرو و مسائلی که مربوط به خرید موتور برف پاک کن می شود، دو مرحله کلی وجود دارد که باید پشت سر هم و به ترتیب اجرا شوند. این دو مرحله را می توانیم به این شکل معرفی کنیم:

مرحله اول: بررسی وضعیت کنونی برف پاک کن ها

ابتدا لازم است تا وضعیت فعلی برف پاک کن ها بررسی شود. ابتدا و پیش از آن که بخواهید برف پاک کن ها را عوض کنید لازم است تا به این موضوع توجه کنید که تیغه ها در چه شرایطی هستند و آیا لازم است تا عوض شوند یا خیر.

معمولا هر ۶ ماه یک بار تیغه ها را باید عوض کنید، اگر مشاهده کردید که لاستیک تیغه ها دچار خوردگی شده است و یا آن که بر روی شیشه ایجاد خط و خش می کند، بهتر است که حتما آن ها را عوض کنید. مورد بعدی که اهمیت زیادی نیز دارد مربوط به سایز برف پاک کن ها می شود. این موضوع را باید حتما به درستی بدانید تا تیغه های مناسبی را انتخاب کنید.

مرحله دوم: تعویض برف پاک کن خودرو

ابتدا دسته های برف پاک کن را بلند کرده و سپس تیغه های قدیمی را که احتمالا خراب نیز شده اند، جدا می کنیم. این قسمت کار چندان سختی نیست و می توانید به سادگی این کار را انجام دهید. ابتدا قسمت وسطی برف پاک کن را چرخانده و یک حالت ۹۰ درجه را به آن می دهیم.

سپس دو انگشت خود را در میان دو قسمت برف پاک کن میگذاریم تا این دو قسمت از هم جدا شوند و در واقع فاصله پیدا کنند. معمولا بسیاری از برف پاک کن ها شبیه قلاب هستند و به همین دلیل نیز می توان به راحتی آن ها را از هم جدا کرد.

حالا نوبت جا انداختن برف پاک کن جدید است. تیغه برف پاک کن جدید را اگر با تیغه قبلی هم اندازه و هم سایز بود، دقیقا طوری در دست بگیرید که تیغه در جایگاه درستی قرار بگیرد. حالا لازم است تا صرفا قلاب برف پاک کن را در جای خودش قرار داده و تیغه را وصل کنید.

تعویض تیغه برف پاک کن

نکات مهم در تعویض تیغه ها

در خصوص تعویض تیغه های برف پاک کن حتما یک سری از نکات و موارد وجود دارد که لازم است به آن ها بپردازید. این نکات در حقیقت به شما کمک می کنند که هر چه بهتر و بیشتر این موضوع را درک کنید.

اولا آن که حداقل هر یک سال یک بار و در بهترین حالت و زمانی که موتور برف پاک کن دچار اشکال نشده است و همچنین در مناطقی که دارای آب و هوای مرطوب هستند و بارندگی زیادی در آن قسمت ها اتفاق می افتد، نیاز است تا شش ماه یک بار تیغه های برف پاک کن عوض شوند. مسلما هر قدر بیشتر از این مدت بگذرد، تیغه ها بی کیفیت تر کار می کنند و همین موضوع سبب می شود تا شیشه ها به خوبی تمیز نشوند.

دومین مورد در خصوص کاهش کیفیت تیغه ها آن است که این تیغه ها فقط باعث کثیف ماندن شیشه نمی شوند، بلکه معمولا تیغه هایی که عمر مفیدشان تمام شده است، سبب می شوند تا بر روی شیشه خط و خش های بسیاری بیفتد که هزینه تعویض شیشه و… را نیز بر روی دیگر هزینه های شما اضافه خواهد کرد.

مورد بعدی نیز در خصوص سر و صدایی است که تیغه های برف پاک کن خراب می توانند ایجاد کنند. این سر و صداها باعث می شوند تا تمرکز راننده مختل شود و گاهی اوقات حتی حادثه آفرین نیز می شوند.

خرید تیغه برف پاک کن

جمع بندی

با توجه به مواردی که در خصوص تعویض برف پاک کن خودرو مطرح شدند و همچنین بررسی نکاتی که در این زمینه وجود دارند، متوجه شدیم که هر یک سال یک بار باید این تیغه ها را عوض کنیم. برای آن که بتوانیم تیغه های برف پاک کن را تعویض کنیم نیز روش آن را در قسمت های بالایی توضیح دادیم.

در این زمینه فراموش نکنید که خرید برف پاک کن های باکیفیت می تواند یکی از مهم ترین مواردی باشد که لازم است به آن توجه کنید. فروشگاه پژمان پارت یکی از فروشگاه های معتبر در این زمینه است و تنوع زیادی در فروش تیغه های برف پاک کن دارد. هر کدام از این تیغه ها می توانند برای یک خودرو مناسب باشند و بنابراین در زمان خرید علیرغم توجه به برف پاک کن ها و خودروها می توانید تیغه مناسب خودتان را به راحتی انتخاب کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا