راهنمای خرید قطعات خودرو

بهترین دیسک و صفحه پراید

بهترین مارک دیسک و صفحه پراید

بهترین دیسک و صفحه پراید چه برندی است؟ بهترین مارک دیسک و صفحه پراید کدام است؟ و باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟ اگر سوالاتی ازین قبلی برای شما مطرح است تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

در این مقاله به رایج ترین سوالات شما در خصوص بهترین دیسک و صفحه برای پراید کدام برند است و چه ویژگی هایی دارد پاسخ می دهیم.

در ماشین های دنده ای کلاچ نقش بسیار مهمی ایفا می کند، به همین علت خرید بهترین دیسک و صفحه پراید اهمیت بسیار زیادی در عملکرد خودرو و کنترل راننده روی سرعت ماشین دارد. دیسک و صفحه ، داخل گیربکس ماشین قرار می گیرد و تعویض آن نیز حتما باید توسط یک مکانیک متخصص انجام گیرد.

در این مقاله به تمامی سوالات شما در خصوص بهترین دیسک و صفحه برای پراید، از جمله اینکه بهترین دیسک و صفحه پراید چیست و بهترین مارک دیسک و صفحه پراید کدام است پاسخ می دهیم.

در لینک زیر می توانید انواع برندهای دیسک و صفحه پراید موجود در بازار لوازم یدکی خودرو را مشاهده نمایید و بهترین دیسک و صفحه پراید را متناسب با شرایط خودرو و بودجه خود انتخاب و خریداری نمایید.

خرید بهترین دیسک و صفحه پراید از برندهای معتبر

اگر برای انتخاب و خرید بهترین دیسک و صفحه پراید، دچار تردید هستید و نمی توانید از برندهای موجود در بازار دیسک و صفحه مورد نظر خود را انتخاب نمایید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

همچنین می توانید برای دریافت مشاوره و خرید بهترین دیسک و صفحه پراید با کارشناسان فروشگاه لوازم یدکی پژمان پارت تماس بگیرید. کارشناسان پژمان پارت آماده پاسخگویی به سوالات مشتریان عزیز می باشند.

عملکرد بهترین دیسک و صفحه پراید

برای اینکه بدانید بهترین دیسک و صفحه پراید چیست و چه عملکردی دارد باید با عملکرد کلاچ و دنده آشنا شوید. ساختار فنی ماشین به زبان ساده به این صورت است که نیروی تولید شده توسط موتور باید به چرخ ها برسد تا موجب حرکت ماشین شود.

اما از آنجایی که قرار نیست خودرو همواره با یک سرعت ثابت حرکت کند و راننده نیاز دارد که در سربالایی و سرپایینی و یا در مسیر ثابت سرعت خودرو را کنترل کرده و آن را افزایش یا کاهش دهد، به استفاده از دنده سبک و سنگین نیاز پیدا می کند.

وظیفه اصلی بهترین دیسک و صفحه پراید نیز کنترل سرعت و کم و زیاد کردن آن است که البته اختیار آن به طور کامل در دست راننده می باشد. در ادامه بهترین مارک دیسک و صفحه پراید و ویژگی های آن را به شما معرفی می کنیم.

بهترین دیسک و صفحه برای پراید

ویژگی های بهترین دیسک صفحه پراید

صفحه دیسک پراید از مواد خاصی ساخته می شود که جنس آن تقریبا با جنس لنت های ماشین مشابه است و طوری طراحی شده که در برابر اصطکاک مقاوم باشد. روی دیسک کلاچ، خورشیدی باید از نظم بسیار بالایی برخوردار باشد و مشخص باشد که کیفیت بالایی دارد.

از مهم‌ترین ویژگی‌های بهترین دیسک صفحه پراید می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • کیفیت بالای فنرهای دیسک
  • مقاوم بودن آلیاژ دیسک
  • عدم وجود کجی در دیسک صفحه پراید
  • فیت بودن دیسک برای خودروی پراید
  • اصل بودن دیسک صفحه پراید
  • معتبر یودن برند تولید کننده صفحه دیسک پراید

بهترین دیسک و صفحه پراید کدام است؟

بهترین مارک دیسک و صفحه پراید، با نام والئو در بازار شناخته می شود. قطعات بهترین مدل دیسک و صفحه پراید، دیسک و صفحه والئو پراید شامل: یک بلبرینگ، یک دیسک و یک صفحه می شود. اگر این قطعات را از جعبه آن خارج کنید، ویژگی های زیر روی آنها قابل مشاهده است:

  • روی بلبرینگ، عبارت PHC حک شده و به صورت چاپ نیست.
  • در طرفی که چرخش بلبرینگ انجام می گیرد می توانید به راحتی با دست بلبرینگ را بدون اختلال بچرخانید.

شایان ذکر است برندهای دیگری مانند دیسک و صفحه پراید سیکو کره در بازار موجود است که از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و مشتریان خاص خود را دارد. در ادامه بهترین برندهای دیسک صفحه پراید را با ویژگیها و جزئیات هر محصول به شما معرفی می کنیم تا با مقایسه این محصولات و بودجه خود بتوانید بهترین دیسک صفحه برای پراید را انتخاب و خریداری نمایید.

معرفی بهترین دیسک و صفحه پراید از برندهای معتبر

در ادامه چند نمونه از بهترین دیسک و صفحه های پراید که امکان خرید آنها از فروشگاه لوازم یدکی پژمان پارت به صورت اینترنتی وجود دارد را به شما معرفی می کنیم.

دیسک و صفحه والئو پراید اصل کره

دیسک صفحه پراید والئو ساخت کشور کره جنوبی و برای انواع پراید به جز پراید وانت مناسب است.

روی بهترین مدل دیسک و صفحه پراید، (دیسک و صفحه والئو پراید) عبارت PHC Valeo در قسمت بالا حک شده است.

یک دایره فلزی مایل به آبی رنگ در وسط دیسک صفحه است که به نام سینک صفحه کلاچ شناخته می شود و نشان می دهد این محصول هنوز هیچ گرمایی ندیده است. این ویژگی، بهترین صفحه دیسک پراید را از نمونه های تعمیر شده داخل بازار متمایز می کند.

در قسمت پشت بهترین صفحه دیسک پراید (دیسک و صفحه والئو پراید) عبارت Made in korea حک شده است.

از دیگر نشانه های اصل بودن بهترین مارک دیسک و صفحه پراید، (دیسک و صفحه والئو پراید) پرچ های VA می باشد که روی صفحه کلاچ مشاهده می کنید که روی هر کدام سه بار حروف VA حک شده است.

فنر دوبل بودن دیسک کلاچ نیز نشانه دیگری از اصل بودن بهترین نوع دیسک و صفحه پراید یعنی دیسک و صفحه والئو پراید است. این نوع فنرها، از یک فنر در جلو و یک فنر در میانه آن تشکیل شده که به ماشین کمک می کند در سربالایی ها از انعطاف پذیری خوبی برخوردار باشد و به هیچ وجه کلاچ از زیر پای شما در نرود.

کیت کلاچ والئو phc کره پراید

دیسک و صفحه پراید سیکو اصل کره

دیسک صفحه پراید سیکو ساخت کشور کره جنوبی، برای انواع پراید مناسب است.
از جمله ویژگی های این دیسک و صفحه می توان به موارد ذیل اشاره کرد.

  • طول عمر و کارکرد بالا (سه برابر دیسک و صفحه فابریک)
  • برطرف کردن مشکل ریپ زدن پراید در سربالایی ها
  • مقاومت حرارتی بالا
  • عملکرد قدرتمند حتی در سرعت های بالا
  • بی صدا کارکردن
  • عدم بوی نامطبوع
  • عدم استفاده از ماده سرطان زای آزبست
  • مناسب برای شرایط گوناگون اب و هوایی

دیسک و صفحه پراید سکو

بهترین برند دیسک و صفحه پراید

همانطور که گفته شد در بازار داخلی مارک والئو به عنوان بهترین برند دیسک و صفحه پراید شناخته می شود که پک کامل آن شامل سه قطعه دیسک، صفحه و بلبرینگ می شود. برای تشخیص بهترین دیسک و صفحه برای پراید باید به اورجینال بودن آن توجه کنید. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، روی جعبه والئو اصل، نوشته PHC به رنگ آبی دیده می شود که کشور سازنده آن مستقیما کره جنوبی می باشد و اگر هنگام خرید دیسک و صفحه پراید برچسب روی جعبه را چک کنید، عبارت Made in korea را مشاهده خواهید کرد.

روی برخی از جعبه های والئو این عبارت با رنگ قرمز نوشته شده که نشان می دهد دیسک و صفحه در کشور چین و تحت لیسانس کره جنوبی تولید شده است.

بنابراین، هنگام خرید بهترین مارک دیسک و صفحه پراید حتما به نوشته ها و برچسب های روی کارتن یا جعبه آن دقت نمایید.

بهترین مارک دیسک و صفحه پراید

طول عمر بهترین دیسک و صفحه برای پراید

مهمترین قسمت دیسک و صفحه پراید، به نام صفحه کلاچ شناخته می شود که یک قطعه مصرفی است و باید پس از اینکه علائم خرابی آن را مشاهده کردید بلافاصله اقدام به تعویض آن نمایید.

برخی از علائم خرابی دیسک و صفحه کلاچ پراید، عبارتند از:

  • سفت شدن کلاچ
  • کم شدن قدرت ماشین
  • فشار آوردن کلاچ به پای راننده

اگر بهترین مارک دیسک و صفحه پراید را خریداری کنید، می توانید مطمئن باشید که از ۶۰ تا ۹۰ هزار کیلومتر بدون هیچگونه مشکلی برای شما کار کند.

البته باید بدانید که نوع رانندگی روی استهلاک دیسک و صفحه نقش مهمی ایفا می کند. هرچقدر هنگام رانندگی، نکاتی را که موجب سالم ماندن دیسک و صفحه می شود را رعایت کنید، طول عمر این قطعه نیز افزایش می یابد. از مهمترین نکاتی که می توانید برای افزایش طول عمر بهترین دیسک و صفحه های پراید رعایت کنید عبارتند از:

  • خودداری از نیم کلاچ گرفتن بیش از حد
  • عدم نگهداشتن پا روی کلاچ در شرایط غیر ضروری
  • عدم برداشتن ناگهانی پا از روی کلاچ

به طور کلی، دیسک و صفحه هر خودرویی که بالای ۸۰ هزار کارکرد داشته باشد باید تعویض شود.

اگر قصد خرید بهترین دیسک و صفحه پراید و یا سایر قطعات یدکی برای اتومبیل خود را دارید و به دنبال یک فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی خودرو معتبر هستید می توانید به وبسایت لوازم یدکی پژمان پارت مراجعه نمایید و با اطمینان خاطر از اصل بودن قطعات، لوازم مورد نیاز خود را از بهترین برندهای موجود در بازار انتخاب و خریداری نمایید. پژمان پارت زیر مجموعه نمایندگی ایران خودرو می باشد و تمامی قطعات موجود در این مجموعه اصل و اورجینال می باشد و با ضمانت اصل بودن و بازگشت کالا برای مشتریان عزیز ارسال می شود.

همچنین در صورت نیاز به مشاوره و خرید لوازم یدکی خودرو می توانید با کارشناسان فنی پژمان پارت تماس بگیرید. کارشناسان این مجموعه آماده پاسخگویی به سوالات مشتریان عزیز میباشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا